Trio Ripos & Josipa Bilić
Zaprešićki glazbeni salon
Trio Ripos & Josipa Bilić
Marijana Bačelić, flauta
Tonka Javorović, violončelo
Franjo Bilić, čembalo
Josipa Bilić, sopran
Mala noćna muzika
Program:
- A. Mozart: Eine kleine Nachtmusik, KV 525
Allegro
- Lukačić: Sacrae cantiones
Sicut cedrus
- Preston: Uppon LA MI RE
- A. Mozart: Sonata za čembalo, flautu i violončelo u C-duru, KV 14
Allegro
Allegro
- Ph. Handel: Arianna in Creta, HWV 32
Son qual stanco pellegrino
- Papandopulo: Suita za čembalo solo
Meditacija
- Playford: Stingo The duke of Norfolk
- S. Bach: Ich hatte viel Bekümmernis, BWV 21
Aria: Seufzer, Tränen, Kummer, Not
- Mainerio: Schiarazula Marazula, Ungaresha i Saltarello
Biografije
Marijana Bačelić (Dubrovnik, 1995.) diplomirala je flautu 2018. godine na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi profesorice Renate Penezić. Zadnju odinu studija završila je na Universität für Musik und darstellende Kunst u Beču u klasi profesora Hansgeorga Schmeisera, a u sklopu Erasmus+ programa. Na istom sveučilištu 2019. upisuje poslijediplomski studij komorne glazbe u klasi profesorice Petre Stump-Linshalm, koji završava 2021. godine. Dobitnica je mnogih nagrada i priznanja u Hrvatskoj i inozemstvu; kao članica trija Modus osvojila je treću nagradu na međunarodnom komornom natjecanju Nei Suoni dei Luoghi u Udinama (Italija) te dvije prve nagrade – na regionalnom i državnom natjecanju u organizaciji HDGPP-a. Kao članica trija flauta Lux godine 2017. biva drugoplasirana na natjecanju Giovani Musicisti.
– Città di Treviso u Trevisu (Italija). Kao solistica osvojila je prvu nagradu na međunarodnom natjecanju Daleki akordi, 2016. prvu nagradu na regionalnom natjecanju i drugu na državnom, te druge nagrade na međunarodnim natjecanjima Davorin Jenko u Beogradu i Woodwind&Brass u Varaždinu te iste godine. Također je dobitnica stipendije luksemburškog Rotary kluba za prisustvovanje na europskoj flautističkoj akademiji Forum Flute and Piano u Luksemburgu 2016. godine. Redovito pohađa brojne seminare kod renomiranih flautista, kao što su Andrea Oliva, Emmanuel Pahud, Paolo Taballione, Philippe Bernold, Jean-Louis Beumadier, András Adorján, Matej Zupan, Carlo Jans, Jan Ostrý, Ljubiša Jovanović, Dejan Gavrić, Aldo Baerten, Nicole Esposito, Jürgen Franz, Qiling Chen, Robert Dick i drugi.
Među domaćim festivalima na kojima je sudjelovala su i ciklus akademskih koncerata Virtuoso (Zagreb), ciklus mladih glazbenika Mo. Vinko Lesić, festival Papandopulijana, festival Kultra u Makarskoj, festival Zagreb Classic te Dubrovačke ljetne igre, na kojima je nastupila 2017. godine na otvorenju 68. festivala i u projektu Carmina Burana kao dio orkestra Zagrebačke filharmonije, a na poziciji solo piccola. Još kao učenica osnovne i srednje glazbene škole UŠLS nastupila je više puta solo na koncertima sa Dubrovačkim simfonijskim orkestrom. Više puta svirala je honorarno u Zagrebačkoj filharmoniji na poziciji druge i treće flaute i piccola, prvi puta već na trećoj godini studija. Nekoliko važnijih nastupa bilježi i sa Zagrebačkim ansamblom flauta, od kojih se posebno ističe onaj na festivalu Convention Internationale de la flûte u Parizu 2016. godine. Godine 2021. ostvaruje prvi nastup u bečkom Musikvereinu kao dio Brooklyn Symphony Orchestra iz New Yorka. U suradnji s Hrvatskom radiotelevizijom snimala je glazbu za emisiju Bespućima glazbenih pojmova, a u orkestru Zagrebačke filharmonije snimala je i glazbu za projekte Ane Rucner i Tončija Huljića. Redovito održava razne koncerte i nastupe u Hrvatskoj i inozemstvu (Italija, Austrija, BiH, Srbija, Luksemburg, Francuska, Poljska, Švicarska). Trenutno djeluje u nekoliko komornih sastava: trio EMA (Beč, AT), duo s pijanisticom Elizabetom Adžagom (HR), trio Ripos (HR) te trio Marginal (HR). Članica je orkestra Hrvatske komorne filharmonije. Trenutno predaje flautu i kommornu glazbu u Glazbenoj školi Zlatka Grgoševića u Sesvetama – Zagreb te radi u Orkestru kazališta Komedija na poziciji solo piccola.
Tonka Javorović (Zagreb, 1998.) počela je učiti violončelo u klasi prof. Bernarde Debuš Redžić u dobi od sedam godina. Od 2015. studirala je violončelo u klasi Valtera Dešpalja te je 2020. godine diplomirala u klasi Monike Leskovar na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. 2022. godine završila je postdiplomski studij violončela u klasi Reinharda Latzka na Universität für Musik und darstellende Kunst u Beču. Usavršavala se na solističkim i komornim seminarima kod mnogo renomiranih violončelista i pedagoga kao što su Steven Isserlis, Ivan Monighetti, Rainer Schmidt (Hagen kvartet), Mihovil Karuza, Silvija Sondeckienė, Avedis Kouyoumdjian, Xenia Jankovic, Romain Garioud, Claudioa Bohróqueza, Annette Cleary, Gustavo Tavaresa, Evgeny Rumyantseva, Michael Flaksmann i dr. Sudjelovala na Gstaad Menuhin Festival String Academy, International Academy of Music u Liechtensteinu te na Cello Academy Rutesheim. Kao solistica Tonka je nastupila uz Zagrebačku filharmoniju, Simfonijski orkestar Hrvatske radiotelevizije, Zagrebačke soliste, Cantus Ansambl, Webern Kammerphilharmonie i uz Orkestar hrvatske glazbene mladeži. Dobitnica je mnogih nagrada s državnih i međunarodnih natjecanja,a ističu se: 1. nagrada i nagrada Hrvatskog društva skladatelja za najbolju izvedbu djela hrvatskog skladatelja na 7. hrvatskom natjecanju mladih glazbenih umjetnika Papandopulo 2018. 2020. godine na 7. natjecanju Antonio Janigro dobila je nagradu za najbolje plasiranog hrvatskog kandidata. Tonka već niz godina prolazi zahtjevne audicije te predstavljala Republiku Hrvatsku u Orkestru mladih Europske unije (EUYO). Godine 2013. u Summer School Leverhulme, Grafenegg, Austrija sudjelovala je u radu Sistema Europa i El Sistema Venezuela, a 2014. sudjelovala je u radu European Music Campus Orchestra (EMCO), Austrija. Od 2019. je vođa sekcije violončela na EUYO. 2021. godine je član No Borders orkestra. 2022. je prošla audiciju za mjesto stalnog člana Zagrebačkih Solista te je trenutačno na probnom roku u trajanju od 12 mjeseci. 2020. godine organizirala je donatorski koncert za prikupljanje sredstava za obnovu Hrvatskog glazbenog zavoda zvan EUYO za Hrvatski glazbeni zavod u sklopu festivala European Music Gallery Festival 2020. 2019. mentorica je Orkestru za Myanmar na projektu u Rangoonu, Myanmar te 2021. sudjeluje na projektu EUYOa u suradnji sa Stauffer Centrom za Gudače u Kremoni, Italiji gdje je mentorirala Gudačkom kvintetu EUYOa, imala priliku slušati seminare kod renomiranih muzičara kao Daniel Hope, Julian Rachlin, Sarah McElravy i Andrea Obiso te je dobila priliku učiti od renomiranog čelista Stevena Isserlisa i s njim svirati na u komornom sastavu završnom koncertu projekta. Uz muziciranje u orkestru Tonka je kao solistica i kao članica komornih sastava nastupala na otvorenju festivala Dani Milka Kelemena, Grafenegg festivalu u Austriji, Spazio Klassik u Italiji, Gstaad Menuhin Festivalu, isaFestivalu, Memorijalu Franje Krežme, Dubrovačkim ljetnim igrama, Osorskim glazbenim večerima… Dobitnica je pet Oskara znanja koje dodjeljuje Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta i Agencija za odgoj i obrazovanje za postignute izvrsne rezultate na državnim natjecanjima. Stipendistica je Muzičke akademije u Liechtensteinu te dobitnica Rektorove i dvije Dekanove nagrade.
Franjo Bilić (Zagreb, 1994.) diplomirao je čembalo (2018.) u klasi prof. Pavla Mašića i dirigiranje (2021.) u klasi Mladena Tarbuka na MA u Zagrebu. Studirao je čembalo na Conservatoriumu van Amsterdam u klasi Menno van Delfta, dirigiranje na Hochschule der Künste Bern u klasi Rolfa Schumachera, na Universität für Musik und darstellende Kunst Wien u klasi Johannesa Wildnera kao Erasmus student te u Zagrebu kod prof. Mladena Tarbuka i Tomislava Fačinija. Ostvario je već zavidnu koncertnu karijeru od preko 40 koncerata i recitala godišnje. Kao čembalist, pobjednik je 12. Međunarodnog natjecanja mladih glazbenika Ferdo Livadić i 50. tribine Darko Lukić te je osvojio 2. nagradu na Prix Annelie de Man u Amsterdamu. Godine 2018. dobitnik je nagrade Hrvatske glazbene mladeži Ivo Vuljević i naslova mladi glazbenik godine. 2019. godine osvojio je prvu nagradu i posebnu nagradu za najbolju izvedbu djela suvremene glazbe na natjecanju WANDA LANDOWSKA u Bariju (Italija). Dosadašnji vrhunac se očituje u izvedbi 7 recitala (2018. – 2019.) Bachovih Goldberg varijacija te po snimljenom albumu u izdanju Croatia Recordsa sa suvremenom literaturom većinom hrvatskih autora 21. st. – Cembalo up(to)date (2022.) U 2022. godini, o 400-toj obljetnici prvotiska zbirke moteta Vinka Jelića Parnassia militia, priredio je njeno suvremeno u nakladi Ogranka Matice hrvatske u Svetoj Nedjelji i Hrvatskog glazbenog centra za koju je dobio Zlatnu povelju Matice hrvatske. Kao dirigent, imao je zapažena postignuća dirigirajuću operu Agrippina G.F. Handela u HNK-u u Zagrebu, u produkciji MUZA-e/ALU/ADU/TTF-a za koju je dobio dvije Rektorove nagrade. Kao dirigent, čembalist i umjetnički voditelj surađuje s preko 15 ansambla i dua u RH. Usavršavao se na seminarima za područja; klavir, fortepiano, čembalo, basso continuo, suvremeni čembalo, barokni ples, orgulje, harmonium d’art, dirigiranje. Održava predavanja u Grožnjanu, Zagrebu i Varaždinu. Bavi se notografijom, aranžiranjem i skladateljskim radom. Od 2020. je glazbeni voditelj HRT-a, a od 2021. vanjski suradnik na GŠ Pavla Markovca gdje je pokrenuo čembalističku klasu i bio dirigent je Mješovitog zbora, Gudačkog i Puhačkog orkestra srednje škole. U 2023. bio je naslovni asistent na Sveučilištu Sjever u Varaždinu, a od iste godine je asistent profesor Odsjeka za dirigiranje, harfu i udaraljke na Muzičkoj akademiji u Zagrebu.
Josipa Bilić (Zagreb, 1997.) diplomirala je studij pjevanja Summa Cum Laude 2021. godine na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Lidije Horvat Dunjko, a pjevačko obrazovanje započela je 2014. u GŠ Vatroslav Lisinski u razredu prof. Kristine Beck Kukavčić. Iako na početku karijere, već je nastupila uz mnoge renomirane dirigente današnjice kao što su maestro Marius Burkert, David Danzmayir, Martin Yates, Pier Giorgio Morandi, Hansjörg Albrecht, Dawid Runtz, Valentin Egel i Ivan Repušić, kao i uz istaknute orkestre: Simfonijski orkestar HRT-a, Orkestar Zagrebačke filharmonije, Dubrovački simfonijski orkestar, Varaždinski komorni orkestar, Tamburaški orkestar HRT-a, Orkestar Sarajevske filharmonije, Orkestar Filharmonije Szegeda te Grazer Philharmoniker. Nakon brojnih zapaženih nastupa u produkcijama MA-e, svoj profesionalni operni debi ostvarila je kao stipendistica Opere HNK u Zagrebu gdje od 2019. godine bilježi mnoge uloge od kojih se ističu uloga Despine (Cosí fan tutte, Mozart), uloga Jelene (Nikola Šubić Zrinjski, Zajc), uloga Danice (Stanac, Gotovac) te uloga Adele (Šišmiš, Strauss ml.). Godine 2022. debitirala je u Zagrebačkome gradskom kazalištu Komedija u naslovnoj ulozi operete Grofica Marica E. Kàlmàna te ostvarila svoj debi u Operi Graz, u sklopu koncerta pobjednika Međunarodnoga pjevačkog natjecanja Ferruccio Tagliavini, na kojem je osvojila Treću nagradu, te Nagradu publike. Dobitnica je brojnih eminentnih umjetničkih priznanja u Hrvatskoj, kao što su Mladi umjetnik 2022. godine, Nagrada hrvatskog glumišta, Nagrada Ferdo Livadić, Diploma tribine Darko Lukić te Nagrada Ivan Werner. Tijekom formalnog obrazovanja ovjenčana je ne samo Dekanovom i Rektorovom nagradom, već i pobjedama na međunarodnim i državnim natjecanjima, od kojih se ističu: Vera Kovač Vitkai (2015.), Lav Mirski (2016.), Natjecanje učenika i studenata glazbe RH (HDGPP 2017. i 2019.), Lions grand prix (2018.), Zoltán Kodály (ISA 2019.) i Jozsef Simandy (2018. i 2021.).
Jednako uspješna u opernim i koncertnim angažmanima, velik dio opsežna repertoara kao samostalna umjetnica pridodaje i komornim djelima obuhvaćajući skladbe od ranog baroka do suvremene glazbe, koje je imala prilike pjevati na značajnim glazbenim festivalima uz vrhunske ansamble kao što su Le Concert de l’Hotel Dieu, Zagrebački solisti, Hrvatski barokni ansambl, Trio Eusebius, Camerata Garestin, Riječki barokni solisti (RiBaSol) te Chiaroscuro ansambl. Pobjednica je prestižnoga francuskog Međunarodnog baroknog pjevačkog natjecanja u Frovilleu, gdje je osvojila i posebnu nagradu profesionalnog snimanja nosača zvuka s ansamblom I Gemelli. Na području duhovne glazbe istaknula se u Mozartovu Requiemu, Krunidbenoj misi te motetu Exsultate, jubilate, Rossinijevim oratorijima Petite Messe Solennelle i Stabat Mater, Bachovoj Muci po Marku, Pergolesijevu oratoriju Stabat Mater te Charpentierovu oratoriju Te Deum. Redovito pohađa pjevačke seminare istaknutih umjetnika te gostuje na važnim inozemnim pozornicama u Austriji, Njemačkoj, Francuskoj, SAD-u (New York), Litvi, Latviji, Mađarskoj, Slovačkoj i dr.
Sorry, the comment form is closed at this time.